Egy adag önbizalom növelő önbizalom hiányosoknak

A sorozatom kapcsán írtam már arról, milyen a helyes önszeretet és miért van rá szükség. Ám az önbizalmat és a helyes önszeretetet kialakítani rendkívül nehéz, főleg, ha te is - mint én - önmarcangoló személyiség vagy alapból, vagy "csak" serdülsz épp...
Amikor én jártam a serdüléskor abban a cipőben, hogy nem tudtam nem utálni magam, akkor ajánlottak nekem a környezetemben lévő  keresztény körökben olyan könyveket, amelyek segítik az embert abban: elfogadja magát olyannak, amilyen. Egyik kedvencem ezek közül az írások közül Mácz István: Örülj velem! c. könyve. Kis szösszenetekből áll össze. Szét lehet osztani tehát, és minden nap elolvasni egy-egy dolgot, ami miatt örömünk telhet magunkban, a világban, az emberekben. Az én lelkemnek nagyon jót tett. És kezdtem megszeretni az orromat is, pedig azt akkor nagyon utáltam magamban. :D Az öröm, a lélekből jövő nevetés - és épp ezért a humor is - igazi gyógyir minden embernek, aki túlzásba viszi az önmagába fordulást, a gőgöt, vagy az önmarcangolást.
Ha nem akarsz, kedves Olvasóm, most rögtön a könyvesboltba szaladni, és megvenni a könyvet, akkor is szeretnék adni neked egy kis útravalót a nehezebb napokra. Egy lélekerősítő írást a Biztos Út blogról.

Ez amolyan "instant" lehetőség. Egy pár sor arról, miért is vagy úgy jó, ahogy vagy! És nem kell senkinek sem azt hinnie, hogy ugyanaz a különbség, mint az instant és a rendes kávé között - azaz azért, mert gyorsan magunkhoz vehető, ezért kevésbé van köszönőviszonyban a fent említett könyvel. Szerintem ezek az írások egy tőről fakadnak.
Hát akkor miért is szeresd magadat? Azért, mert Isten gyönyörű alkotása vagy - írja a Biztos Út blog. És bizony nagyon igaza van!
Azért is ajánlom ezt az írást, mert tökéletesen kerek, és kifejezi mindazt, amit én is gondolok. Tulajdonképpen ha vettem volna magamnak a fáradtságot, írnom kellett volna valami ehhez hasonlót a Keresztény önismeret témakörhöz a  sorozatomban. Sőt, a poszt határozottan hasonlít azokhoz az írásokhoz, amik nekem nagyon segítettek annak idején.
Minden mondata olyan, amit jó tudni és a szívünkbe vésni!

Köszönöm, Biztos Út blog!!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Egy guru vagy Jézus? - Tanúságtétel a jóga és a kereszténység összeférhetetlenségéről

Intimitás a keresztény kapcsolatban 6. - Eszközök a tisztaság megőrzéséhez