2 in 1

Nem is egy, de két bejegyzés is ide kívánkozik. Íme:

Jézus mondta
... a mai evangéliumban:
"Nem azt kérem  tőled, hogy vedd  el őket a  világból,  hanem hogy  óvd  meg őket  a  gonosztól."
Ebből kiderül, a mi feladatunk nem az, hogy kivonuljunk a világból, elkülönült közösséget alkotva, hanem hogy a világban hirdessük Jézust. Az Egyház misszió (is). Mégis, ha meg is torpanunk, látván a világot, és megremegünk, hogy ez a világ szétszed bennünket, az Atya megvéd minket a gonosz cselszövésétől. A kereszténység nem klubdélután. A kereszténység küldetés - Istentől rajtam keresztül feléd.


Sokat fejlődtél
Volt annak idején egy haveri kör, ahová eljártam. Tagja volt egy lány, aki amellett, hogy novellákat írt, rajzolgatott is. De eme rajztudása igencsak gyerekcipőben járt. Büszkén mutogatta meg nekem és másoknak kreálmányait. Én mindig így dicsértem: Gratulálok, sokat fejlődtél! Ez az illető ilyenkor rendre bosszankodni kezdett. Megkérdeztem, miért. Azt mondta, azért mert ez úgy hangzik, mintha az előtt nem lett volna jó. Ergo elvárta volna, hogy gyermeteg rajzait tökéletesnek tekintsem, úgy ahogy van. Ezt nem tudtam megtenni. Azmi igaz az igaz. Inkább elmagyaráztam neki, hogy ez a legnagyobb elismerés, amit csak mondani tudok neki.
Az én életemben a fejlődésnek nagy szerepe van. Amióta kicsi hittanosként megtanultam, hogy lehet és kell az embernek magát nevelnie, azóta az egyik legfontosabb dolog az életemben éppen ez. Fejlődni Isten szerint. Néha ránézek úgy magamra lelki szemeimmel eltávolodva saját magamtól. Én érzem, napról napra több vagyok, mert minden nappal tanulok valamit. Isten tanítgat, javítgat, formál.
Ma találkoztam egy barátommal, akit 4-5 éve nem láttam, talán több is van. Azt mondta nekem, mikor elbúcsúztunk:
- Sokat változtál előnyödre. - és aztán picit mentegetőzött, mert azt hitte, talán megsértődöm ezen. Amikor legutóbb találkoznunk még félkész ember voltam, most már felnőtt. 
Majd megmondom neki, ha legközelebb találkozunk, hogy a legnagyobb dicséretet mondta nekem, amit csak lehetett. Ebből most egy fél évig is eléldegélek. :-)


"Amit szívedben kigondolsz
virággá sarjad a Létben,
kelyhében ring az Élet, 
s az Éden dalol titkos szentélyében."
/Kedvenc idézetem Simon Andrástól/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Egy guru vagy Jézus? - Tanúságtétel a jóga és a kereszténység összeférhetetlenségéről

Intimitás a keresztény kapcsolatban 6. - Eszközök a tisztaság megőrzéséhez