Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 5. - Mi áll jól nekem?

Mi áll jól nekem?
Mint észrevehettétek, eléggé sok mindent definiáltam, de sokszor hagytam - direkt - kőbevésés nélkül dolgokat. Pl. színeket, formákat, fazonokat. Ez azért van mert: 1) hol marad az öltözködés játékos szabadsága, ha mindent szigorú szabályok közé zárunk (a korlátokra szükség van, hogy legyen mibe kapaszkodni, de attól még szabadon kell, hogy mozogjunk, nemde)? 2) nem mindenkinek áll jól ugyanaz. Mindenkit buzdítok arra, fedezze fel, mi áll jól neki, személyesen.
Hogyan lehet ezt megtenni? Azon kívül, hogy használjuk a tükröt, vannak bizonyos rendszerbe foglalt meghatározások, amik iránymutatóak lehetnek. Ilyen pl. az egyes személyek testalkata. Ez sokban meghatározza, mit vehet föl az ember, mi áll neki jól, mit kerüljön. Az alkatokról részletesen az Urban Eve-en találtam cikket. Nekem is egy kis fejtörést okozott, amíg megtaláltam a saját alakomat, ami a "kehely". Úgyhogy ti se adjátok fel! (A szerző ruhaihletet is nyújt minden alkatra további bejegyzéseiben. Meg lehet nézni és kiválasztani azt, ami keresztény szempontból is megfelelő. Jó gyakorlás, ha megnézünk különböző ruhákat és megpróbáljuk meghatározni, lehet-e keresztény ruhatár része, vagy sem. Addig, amíg játszottam egy öltöztetős internetes játékkal, az volt az alapkoncepcióm, hogy minden ruhatárban megtaláljam azt, amit egy keresztény nő felvehet... Izgalmas kihívás volt...)
Az alkati kérdéseken kívül van még egy nagyon fontos kérdés. A színek. Ugyanis mindenkinek a saját színeihez (haj, bőr, orca, szem...) kell kiválasztania a hordott színeket. Bizonyára tapasztaltad már, hogy felveszel valamit, és bár egyébként a ruha jó darab, magadon mégsem tetszik. Ez nem mindig azért van, mert a fazon nem jó. Sokszor a kiválasztott szín sápaszt. Régen úgy működött ez, hogy ha nem tudtad, milyen színek állnak jól neked, "kikendőzted". Voltak meghatározott színű sálak, amiket az arcod mellé tettél, és figyelted a hatást: sápaszt-e vagy mellette ragyogó, élénk-e az arcod? Általában egy színcsaládból kikerülő színpárokon keresztül lehetett ezt megnézni. (A kendőmódszerről itt olvashatsz.) Ilyen színpárosítás pl. a rózsaszínek közül a lazacrózsaszín és a pink. Ebben a témában a leghasznosabb könyv egy nyolcvanas években kiadott könyv, a Színkalauz, amit a Freundin német nyelvű magazin adatott ki. Tartoznak hozzá nagyméretű színkártyák, amik a kendők helyett segítenek eligazodni. Mostanság azonban nem kapható tudtommal. De megtaláltam a neten Dr. Székely Zsuzsanna blogja révén a lényeges dolgokat: Nyár típus (a többi típust az oldalsávban lévő A színekről menüpontban találod.) Igyekeztem hozzá interneten található plusz segédanyagot, vagy modernebb képeket találni. A négy típusról és a típusmeghatározásról itt (Krisztamami blogja), meg itt (Nők Lapja Café) olvashatsz. (A tavasz típusoknak van egy színkalauz a family magazin honlapján is.) A lényeg abban áll, hogy a hidegebb vagy a melegebb árnyalatú színek állnak-e jól. A saját és neki jól álló színek szerint 4 típusra osztották a nőket (és férfiakat), az évszakok elnevezéseivel. (Sajnos bonyolítandó a dolgot, vannak állítólag kevert típusok is, arról azonban nem sok szó esik.) Ez a négy évszak szerinti felosztás segíthet a ruhaszínek válogatásában. Ha nem boldogulsz a meghatározással, itt segítenek eldönteni, melyik típusba tartozol. További színpalettákat, hogy legyen fogalmad, mit keress, vagy mi áll jól, ezeken a helyeken találsz: JanetteriaÖltözz jól!.  Én pl. nyár típus vagyok. A hajam hamvas fényű világos barna, a bőröm áttetsző, enyhén sárgás, lilás-kékes karikákkal a szemem alatt. A szemem színe szürkés-zöld (nagyjából), a fehér része kékes árnyalatú. Nekem a kékes-hűvös árnyalatok, visszafogottabb színek állnak jól, a földszínek nem. A két rózsaszín kendő közül a pink állna jobban. :-) Volt egy idő, amikor vörösre festettem a hajamat. No ez teljesen elősziesítette a külsőmet. Ami addig jól állt a vörös hajamhoz, az azután, hogy lenövesztettem az eredeti színére, borzalmasan hatott.
Jó kutakodást mindenkinek!



Folytatása:

Előzménye:


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Egy guru vagy Jézus? - Tanúságtétel a jóga és a kereszténység összeférhetetlenségéről

Intimitás a keresztény kapcsolatban 6. - Eszközök a tisztaság megőrzéséhez