2013 első posztja

Kedves Olvasóm!

Az Újév első bejegyzésében köszöntelek ebben az évben is a blogon!
2012 egy nagyon érdekes év volt. Áldásokban s nehézségekben nem volt hiány. Kaptam barátokat, új blogolvasókat, mélyültek, gazdagodtak kapcsolataim, és sok új kihívással kellett szembenéznem. Történt néhány drámai fordulat is. Legfontosabb eseménye mégis az volt, hogy megérkezett legkisebb gyermekünk, Babóca.

Szilveszter éjszaka átolvastam a naptárba vezetett eseményeket, amiket feljegyeztem év közben, hogy majd év végén újra előveszem, hogy lássam, mi történt velünk. Bevallom, sógoromtól vettem át ezt a szokást. Az ő éves krónikája nagyon szórakoztató. Most volt az első ilyen év, amit lejegyeztem.
Hogy milyen lett az enyém? Hát... Kissé lelombozó volt átélnem, hogy nagy vonalakban minden kis firkantás a gyerekeimről szólt. Nem mintha ők ne lennének fontosak, csak úgy tűnt, nekünk, felnőtteknek nincs külön életünk - leszámítva az osztálytalálkozómat... Bizony, a gyerekeink életét éljük, mint minden más családban is előfordul. Épp ezért - bár újévi fogadalmakat nem szoktam tenni - néhány új elhatározásra jutottam.
Miszerint: 1.) Újra nekifogok a FlyLady programnak; 2.) több olyan programot szervezek a gyerekekkel, ami mindannyiunknak felüdülést jelent; 3.) találok időt magamra és az Emberrel közösen is.

A FlyLadynek azért állok ismét neki, mert most már 3 gyerek mellett nagyon rossz, hogy minden a lakás szinten tartásáról szól, rengeteget melózunk az Emberrel rajta, és kevés időnk jut a gyerekekre és másra. Megpróbálom teljesen a képünkre formálni az egyes teendőket. Most hogy ismerem a programot és saját ritmusunkat, talán jobban fog sikerülni. Bár tudom, nem szeretem az ennyire beszabályozott életet, de sose árt némi fegyelmezettséget tanulni. Nagy szentek élete tanúskodik róla, mennyire üdvös az ezzel való foglalkozás. :-)
Az már kiderült, hogy az mindenképpen előremozdítja a napom, ha a mosogatófényezés előtt elmosogatok. Mert nem marad másnapra, és másnap könnyebben nekilendülök a napnak, hogy nem az a kép fogad a konyhában, hogy felszámolatlan edényhalmok vannak a mosogató mellett... És más jó dolgok is voltak benne. Ha a zónázást egyelőre ki is hagyom, mert az a haladó szint nekem, azért az alapokat szeretném elsajátítani megint. Tudom, lesz amikor a hátam közepére fogom kívánni az egészet, de nem szűnhetek meg vágyni az után, hogy mindannyiunk javára javítsak saját szokásrendszeremen. :D

Ami a gyerekes programokat illeti, ezt Jo Frost, a szuperdada inspirálta. Még régebben néztem a sorozatát, amiben gyakorló szülőknek segít úrrá lenni nevelési gondjaikon. Ő a fáradt szülőknek az egyik részben azt javasolta, hogy legyenek együtt a gyerekeikkel, és találjanak ki olyan együttes mókákat, ami mindannyiuknak aktív kikapcsolódást jelent. Egyrészt így a család jobban összekovácsolódik, másrészt a szülők így 2 legyet egycsapásra tehetnek valami olyat, ami felüdülés nekik is. Hiszen kiben nincs ott a belső gyermek? Csak meg kell keresni!
Hát én épp ezt fogom tenni. Megfogadom Jo Frost tanácsát. Mert látom, máshogy nem jutok annyira hozzá jelenleg a felfrissüléshez, mint így.

Nem szabad azonban azt sem elfelejtenem, hogy szükségem van magamnak is külön időre, akár csak 5 percre egy nap, hogy tegyek valamit saját önbecsülésemért, önbizalmamért, a saját lelki egyensúlyomért. Valami olyasmit, amit szeretek csinálni. És azt sem, hogy a legfontosabb kapcsolatomat, a házasságomat ápolnom kell. A sorrend persze nem fontossági. Inkább az, hogy szerencsére az utóbbi többször fordult elő az elmúlt évben, mint előbbi.

Nem tudom még, mennyi időm lesz ebben az évben a blogra, most hogy 3 gyerek van a fedélzeten. Lehet meg kell alkudnom majd a blogolás (számomra kedves időtöltés) érdekében azzal, hogy majd nem gépről, hanem mobilról fogok posztolni. (Ha már olyan szerencsés vagyok, hogy a férjemtől kaptam egy okostelefont ajándékba, és van WiFi-s korlátlan netem rajta...)
Azt már látom, hogy a képek a bejegyzésekben sajnos ismét kissé háttérbe fognak szorulni. De azért majd igyekszem...

Mindent összevetve izgalommal tekintek az újév elé.

És te, kedves Olvasóm? Tettél fogadalmat vagy elhatározást az újévre?
Mit szoktál olyankor csinálni, amikor kevés időd jut magadra és egy kicsit ki akarsz szállni a mókuskerékből?

Bízzuk Újra Életünket Krisztusra!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.