Családos vagy? Szégyelld magad!

A minap álltam a villamos megállóban magamra kötve a legkisebbet, szoknyám mellett a nagyobbik lányommal és velem szemben a férjemmel. Egyszer csak egy magas, nagydarab, milliméteresre nyírt hajú férfi közeledett hozzánk. Egyenesen felém fordult, a szemembe nézett és nagy hangon ezt vetette nekem oda:
- Orbán Viktor miért tűr (lehet hogy "tart" volt? - ebben a szóban bizonytalan vagyok...) titeket? Nem szégyellitek magatokat?!
(Később persze átfutott az agyamon, vajon miben módosult volna ez a jelenet, ha még a középső lányunk is épp velünk van...)

Hogy a férfi nem volt százas, szinte biztos. De amit mondott, az nem csak az ő véleménye.
A mai magyar társadalomban bizony ez elég nagy horderejű tendencia. Sokan most bizony haragszanak a családosokra, főleg azokra, akik kettőnél több gyereket nevelnek, mivel úgy érzik, a megszorítások közepette, nekünk sokkal könnyebb a helyzetünk. De itt nem csak egyszerű irigységről van szó. Ha még csak ez lenne. (Tény, hogy az irigykedők többsége még azt sem látja be, neki is jobb az, hogy nekem több gyerekem van, hiszen amikor ő nyugdíjas lesz, az én dolgozó gyerekeim adóforintjaiból fogják az ő nyugdíját kiutalni...)
Sajnos sokkal mélyebb horderejű ez a családellenesség, és nem csak a magyar társadalomban. A mai korban különösen támadás alatt van a család, mint az egészséges társadalom alapja. Mert a család védettséget jelent, törődést és kötődést. Az egyént, mint közösségből kiszakadt egyedet könnyebb fogyasztóvá nevelni, mint azokat, akiknek a jó és szeretetteljes családi életből adódóan van tapasztalata arról, hogy a fogyasztás senkit nem tesz boldogabbá, ellenben üresebbé igen, miközben vannak az embernek más tartalékai: az egységben rejlő erő, az, hogy mindig számíthatunk a szeretteinkre, s ha ők vannak nekünk, mi akkor már gazdagok vagyunk. Egy sérült családból kikerült individuumot sokkal könnyebb manipulálni, hogy szeretetéhségét látszat dolgokban élje ki, és gyűjtögessen. 
És keresztény szinten ez még jelentősebb, hiszen a család az Egyháznak is legkisebb alapegysége: a családegyház, mely a szentséget hordozza magában, mivel a Megváltó is családba született, ezzel megszentelve és kegyelmek forrásává téve ezt az életformát.
Hogy milyen szisztematikus és hátborzongatóan számító kampányszerű vonulatokról van itt szó a családellenesség terén jelen emberi történelmünkben, azt Krúdy Tamás mutatja be jól - egészen leleplezve a motivációkat és álságokat - Létkérdés című rovatában, a Képmás Családmagazinban hónapról hónapra. (Én már valósággal várom mindig a következő éleslátó cikket...)Nagyon jó és elgondolkodtató írások ezek, amelyek sokféle szegmensén keresztül tárgyalják az emberiség fontos (lét)kérdéseit. Az abortusz, a feminizmus, a népesség szabályozás, a béranyaság, a különböző szervezetek aknamunkájának bemutatásán keresztül érhetjük tetten az erőt, amely terjeszti a halál kultúráját, amely jónak tünteti fel magát, a világosság angyalának, de valójában nem más, mint a legmélyebb alattomosság az Élet ellen.
 
Szóval, a családos hivatás a szó legszorosabb értelmében küzdelem. Különösen ezekben az időkben. Most ugyan a politika kedvez nekünk, de volt olyan családpolitika is ezelőtt a kormány előtt, amely egyenesen ellehetetlenített minket. Minden időkben pedig üldözést szenvedünk, hol ezért, hol azért, hol kevésbé, hol jobban.
Hogy megéri-e? Hogy szégyellem-e magam, hogy van három szép gyerekem (akiket mellesleg nem a támogatás kedvéért szültem)?
Aki családos, mint én - legyen akárhány gyereke -, tudja a válaszom. :-)

Megjegyzések

  1. Kedves Manka, elképesztő, amit írtál. Mellesleg nekem is 3 gyerkőcöm van és én is hitoktató vagyok :) Én még nem találkoztam ilyen negatív hozzáállással, bár ritkán megyek egyszerre mindhárom gyerekkel. Gratulálok a szép családhoz és sok sikert a munkádhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Az elismerés inkább a tiéd. Jártam ugyanis a blogodon. Szerintem sokat tanulhatok tőled. :-)
      Mivel az autizmussal keveset találkoztam, nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mi mindent tudhatok meg róla tőled. Sok kegyelmet kívánok neked és kedves családodnak! :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat