Nagypéntek


Ha már megírtam a fergeteges Nagycsütörtököt, ellenpontként meg kell említenem a Nagypéntekünket is. Ahogyan a két emléknap ellenpontjai egymásnak, ugyanúgy volt ez nálunk is. Amennyire emelkedett volt a Nagycsütörtök, a Nagypéntek annyira földhözragadt...
De talán pont így volt a legjobb. Ebből a dinamikából is megértettem, és megéreztem a kereszthalálra való emlékezés lényegét. Ugyan mi nekünk ünnep Krisztus keresztje, hiszen a bűntől való megváltást és a szabadságot jelenti számunkra, akkor a tanítványok és környező emberek számára gyásznap volt, egy botrány, egy szörnyű fejlemény, amely gyászba borított mindent. Reménytelenség, és kétségbeesés kísérte azt a napot, melyen Jézus meghalt barátaiért (minden benne hívőért), hogy megmutassa: nála nagyobb szeretete senkinek nincs. 
Szóval, reményeimből semmi sem valósult meg. Sem a keresztút, sem a szertartás, sem a filmnézés. Az igazság az, mire leültem megnézni a Passiót, addigra elaludtam rajta. Jézus főpap elé hurcolásáig még tisztán emlékezem a jelenetekre, de utána már egyre többször esett ki egy-egy részlet, míg arra ébredtem, hogy Júdás már majdnem felakasztotta magát. Ekkor beláttam, nem tudom megtenni, amit terveztem.
A körülmény, ami miatt minden borult, az az volt, hogy Huncutka reggelre belázasodott. Nekem sok házimunkám volt, és ez a kettő annyira elvitte a napot, hogy egyszerűen nem tudtunk semmit megvalósítani abból, amit terveztem. De nem baj. Néha az embernek az tesz a legjobbat, ha elfogadja, a dolgok nem úgy alakulnak, ahogyan ő elgondolta. Sokszor tapasztalom azt, mennyire rugalmatlan tudok lenni, és az ilyen események mindig emlékeztetnek, mennyire jó, ha az ember hajlékonyan áll ezekhez az esetekhez, és azokból igyekszik a legjobbat kihozni.

Hogy mi lesz Nagyszombaton? Ugyan most egyik gyerek sem lázas, megfigyelés alatt vannak, így szó sincs róla, hogy megyünk körmenetre. De azért lehet, mégis sikerül valami olyat tenni ma, ami emeli mindenkinek az ünnepi készületét. Ma sütést terveztem, azt meg mindegyik gyerek szereti - hiszen a segítőkészségnek nyalakodás a jutalma. :D
De tudom, én ugyan tervezek, de Isten végez. A mai nap legyen titok. Meglepetés. ;-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.