Egy dúláról és Mr. Peabody almáiról... - utólagos kiegészítés az Alter c. bejegyzéshez

Az az igazság, hogy régóta tartozom. Bizony. Adós vagyok. Mégpedig egy kiigazítással. Egy réges-régi posztom, az Alter kapcsán.
Miután megírtam azt a posztot, sokan olvasták és egy időben nagyon "népszerű" volt. Olvasta egy másik blog posztjához írt megjegyzésemet (amiben szintén egy kalap alá vettem bizonyos ezoterikus dolgokat a dúlasággal) olyasvalaki is, akit a téma azért érintett, mert ő maga katolikus családanyaként a dúla hivatást űzi.
Egy ismerősömről van szó, akiről mindaddig, amíg írt egy kedves hangvételű dorgálást és felvilágosítást, nem is tudtam, hogy dúla... Persze én még régebben ismertem meg, amikor még nem volt az.

Azóta, hogy erről szó volt közöttünk, pedig immár több mint egy éve volt, nem tettem semmit, amivel kiigazítsam a régi posztomat. Hagytam, hogy akik olvassák, a dúlaságot egy kalap alá vegyék a többi ezoterikus praktikával. 
Mostanság egyre inkább belátom, ugyan ez a blog tanúságtétel, és meghatározott iránya van - amelyben a személyi magánszféra megőrzésének is nagy szerepe van - nagy felelősséggel is jár. Nagyon körültekintőnek kell lennem, mikor mit írok, mert minden hatással lehet azokra, akik olvassák soraimat. 
Valahogy úgy érzem magam most, mint Mr. Peabody tanítványa...
Olvastam egyszer egy könyvet, amíg a könyvesboltban dolgoztam. Mr. Peabody almái volt a címe. A két szörnyű tény, ami miatt szűrővel ajánlom az olvasását, bár szerzője gyerekkönyvnek szánta, hogy az író nem más, mint a híres-hirhedt énekesnő, Madonna, s a másik, hogy a történetet a Kabbala (zsidó ezoterikus-mágikus tanok) tanárától hallotta.
Nekem azért tetszett a történet, ami számomra arról szól, milyen hatással van egy ember életére és az őt körülvevő közösségre az elhamarkodott ítélet kimondása.

Mr. Peabody tanár egy kis poros helyen. Minden nap elvesz az iskolából hazafelé menet egy almát a zöldséges standjáról és fizetés nélkül megy tovább. Legalábbis egyik kis tanítványa azt hiszi így van, mikor egyszer szemtanúja lesz az eseménynek. Kis lelkét elkezdi rágni a szomorúság és düh, és nem bírja magában tartani, megosztja valakivel, majd egyre több társával, azok pedig szüleikkel. Nemsokára mindenki ferde szemmel néz a tanárra. Akkor Mr. Peabody elbeszélget a fiúval, aki elkezdte róla terjeszteni a pletykát, és megkéri kísérje el reggel az iskolába. Akkor tanúja a kisfiú annak is, hogy tanára minden reggel - a zöldséges tanúsága szerint is - kifizeti azt az almát, amit délután hazafelé elvesz. A tanítvány most már nagyon sajnálja, hogy elhamarkodta a dolgot, és nem tanárát kérdezte meg először. Ám Mr. Peabody még egy tanulságot készít számára. Megkéri, délután menjenek ki együtt a réthez, és hozza magával a párnáját is. A fiú megteszi, amit kér. Akkor Mr. Peabody arra utasítja, rázza ki a tollakat a párnájából. A rétet beterítik a fehér tollpihék, sőt, a szél felkapja őket és szanaszét hordja a pihéket. Akkor a tanár arra kéri a gyereket, szedje össze az összes tollat. A kisfiú belátja, lehetetlen minden egyes pihét összeszedni. És megérti, hogy ha valakinek a hírnevét a gyorsan levont ítélet terjesztésével tönkreteszi, később hiába akarja visszaszívni, a nyomot, amit a pletyka hagyott a közösségben, nem lehet visszaszívni, nem megtörténtté tenni...

Szóval most valahogy úgy érzem magam, mint aki adós az igazsággal, eléggé rég óta. Mint ahogy időközben megtudtam, mi a jelentősége a borostyán nyakláncnak a kisgyerekek nyakában (a bőrrel érintkezve állítólag fájdalomcsillapító hatása van...), s azt még mindig ezoterikus-babonás dolognak tartom és ismerem el, addig a dúlaságról el kell mondjam a következőket (ezzel nem egy az egyben, de idézem ismerősömet):

A dúlaság önmagában nem ezoterikus. Maga az elnevezés görög eredetű és "szolgálónőt" jelent. Gondolhatunk itt nyugodtan a szolgálatra, amit ők tehetnek a szülő édesanyákért, tapasztalt anyatársként. M. Klaus gyermekgyógyász-neonatológus hozta létre ezt az egyszerű segítő szolgálatot, mert a kutatásaiban látta rendkívül pozitív hatását a szülésre, és a szülő-gyermek kapcsolatra nézve. A családoknak informatív, érzelmi és fizikai támaszt nyújtanak, amikor ők igénylik, a várandósság és/vagy a szülés és/vagy a gyermekágy folyamatában. Egyszerű sorstárs támasz a szülő anyáknak, akinek a jelenléte sokat jelenthet és adhat. 
Aki szeretné közelebbről megismerni mivel foglalkozik alapvetően egy dúla, nézze meg ezt a honlapot.
Hanem ahogyan az ember lelkisége kihat a hivatására, amit űz, ugyanígy természetesen vannak olyan dúlák, akik ezoterikus praktikákkal egészítik ki azt a szolgáltatást, amit nyújtanak. Sajnos az interneten is könnyebb őket megtalálni, amikor a dúlaságról keresünk, mint azokat, akik ezt a hivatást ezektől mentesen űzik. 
Azaz nem arról van szó, hogy az ismerősöm "megkeresztelné" ezt a hivatást, ami egyébként ezos eredetű, hanem azok, akik ezotériával foglalkoznak, azok telepítik erre a hivatásra az összes olyan dolgot, ami számunkra ellenszenvessé teheti.

Tehát, ne csináljátok azt, amit én, hogy kidobjátok a gyereket a fürdővízzel, mert első hallásra a két dolog összekapcsolódik. Az én véleményemet is az formálta először, hogy csupa olyan közegből hallottam róla, amely ezoterikával kapcsolatos volt. 
Remélem, adtok még egy esélyt a dúláknak, csak informálódtok arról, milyen kapcsolat áll fenn közte és az ezotéria között. Én annyira ismerem ezt a kedves ismerősömet, hogy merem állítani megbízhatóságát. Hiszen csodálatosan bölcs asszony, és jó családanya, aki nem egyszer nekem is jó tanáccsal szolgált. Ha belegondolok, így szülés előtt pár héttel, én sem bánnám, ha valaki nálam tapasztaltabb lenne mellettem abban az időben, amikor szembe kell néznem a gyermekem világra hozatalával.

Megjegyzések

  1. Nem semmi. Furcsállom, hogy nem tudtál erről. Ha anno láttam volna az eredeti bejegyzést, akkor megírtam volna, hogy én nem tapasztaltam ilyesmit egyik Bp. Szent Imre Kórházbéli dúlánál sem (ti. ezotéria). (Én sima szülésznővel szültem ott amúgy.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jó pap is holtig tanul... Így vagyok ezzel én is. Addig azonban még nincs teljesen veszve a dolog, amíg képes vagyok beismerni a korlátaimat és hibáimat. :D
      Köszönöm, hogy elmondtad, te mit tapasztaltál. :-)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Intimitás a keresztény kapcsolatban 6. - Eszközök a tisztaság megőrzéséhez