Hálaadás - 5.nap (péntek)

Ma rendhagyó módon két dologért is hálát adok.

Hálát adok először is:
a Jane Austen regényekből készült filmfeldolgozásokért. :-)

A kép a Wikipediáról származik.
Bármilyen furcsa is legyen, ezek a filmek az én életemben roppant hasznosak. :-) Mivel nagyon kevésszer tudok könyvet venni a kezembe, nagyon jól jön vasalás közben néhány jó film. De Jane Austen kiemelt helyen szerepel azok között is.
Van olyan nap mindenki életében, amikor kutyarossz a kedve, emészthetetlen mások számára és borzasztó rosszul érzi magát - sokszor számára is megmagyarázhatatlan okból - a bőrében. Nekem tegnap volt épp ilyen napom, pont tegnap. De hát az ember nem lehet ennyire érdes egész nap! Én attól is rosszabbul érzem magam ilyenkor, amikor ezt a feszült lelkiállapotot önkéntelenül is másokon kezdem levezetni. Így az ördögi spirál nem szűnik meg. Csak fokozódik a rossz hangulat.
Na ilyenkor elő a legromantikusabb Jane Austen filmekkel!
Büszkeség és Balítélet (Jennifer Ehle és Colin Firth), Értelem és érzelem (mind a régi film Kate Winslettel és Emma Thompsonnal, mind az újabb minisorozat Lucy Boyntonnal és Hattie Morahannel jó), Tartózkodó érzelmek (Sally Hawkins és Rupert Penry-Jones), Emma (inkább Romola Garai, mint Gwyneth Paltrow, bár a Knightlyja mindkettőnek jó...) Mansfield park (Billie Piperrel vagy Frances O'Connorral, mint Fanny Price), A klastrom titka (Felicity Jones és JJ Field).  És láss csodát, egy-két óra múlva egy mosolygós, kedves emberrel van dolga mindenkinek, aki körülöttem megfordul... :-)
Azt hiszem, Jane Austen tudhatott valamit... És a filmesek is, akik igyekeztek őt minél hűbben tolmácsolni...

Hálát adok másodszor:
a mézeskalács illatáért.

Minden évben én látom el a családjainkat mézeskaláccsal. Egy régi, jól bevált receptet használok. Nagyon szeretem, amikor összegyúrom a tésztáját, és az egész konyhát betölti a mézeskalács fűszeres illata. Nekem ez amolyan karácsony-illat. Mint amilyen a fenyőfa illata... A recept szerint 2 napig (vagy tovább) pihentetni kell. Ilyenkor ha kinyitom a hűtő ajtaját, akkor is mézes illat száll a levegőben... Alig várom, hogy a kicsikkel kiszaggassuk, és megsüssük... :-)

Megjegyzések

  1. Hát ez hihetetlen. Az 5 hónapos babával végre megnéztem egy jó filmet egyedül itthon PONT MOST. Megkaptam DVD-n kölcsön az Emma Thompson-féle Értelem és érzelem c. filmet!!! Annyira jó volt, hogy napokra feltöltődtem. :-D
    Nagyon igazad van!

    VálaszTörlés
  2. Nahát!!! Pár napja néztem meg az Emma Thompsonos Értelem és érzelmet. Rám is ilyen hatással van! Mind a könyvek, mind a filmek.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Intimitás a keresztény kapcsolatban 6. - Eszközök a tisztaság megőrzéséhez