Más tészta

Aki ismer, tudja, hogy rajongok a házilag készült dolgokért, legyen az majonéz, szörp, sütemény, szósz vagy akár tészta. Ezek mind sokkal finomabbak frissen elkészítve, a háznép szájíze szerint, mint bolti megfelelőik.
Idehaza pl. csak nagyon ritkán van bolti majonéz, ám annál sűrűbben eszünk majonézes kukoricát, vagy tartárt a rántott karfiol mellé (nagy kedvence a családnak :-) ). Már Cicukám is fel tudja sorolni, pedig alig múlt három éves, mi minden kell hozzá. És természetesen segít is elkészíteni.


A másik nagy mániám a cukrászdai torta helyett az otthon sütött. Ilyet kapott idén Emberem, kívánsága szerint Eszterházy fajtát. És aki azt hiszi, ezt lehetetlenség kivitelezni, annak elmondanám, hogy egyáltalán nem olyan nagy ördöngösség. Én a Lajos Mari féle 66 torta szakácskönyv alapján készítem, és nekem még nem sikerült elrontani. Ellenben egyre jobban és jobban sikerül, minél többször készítem. A mostani volt eddig a legjobb. Kenterbe verte az egész cukrászdai felhozatalt. A másik, amiért ezt a receptet jobb szeretem, az az, hogy a cukrászdában a tetejére cukormáz és csoki díszítés kerül. Lajos Mari fehér és étcsokoládét alkalmaz, s ez sokat számít, mert kisebb annak a veszélye, hogy gejlre sikerüljön.


Újabb őrületem a házi tészta készítés. Nem egy főzőműsorban ígérték már nekem, hogy nagyon egyszerű és gyors, és sokkal ízletesebb, mint amit a boltban veszünk. Ez utóbbit azóta tudom, amióta kóstoltam a mácsikot a zalai rokonságnál. A mácsik gyufaszál alakúra felvágott házi tészta, kifőtt állapotában forró zsírba forgatva. Így vagy egy kis tejföllel érdemes fogyasztani, s garantáltan nem kell hozzá semmi más, csak némi leves előételnek... Most, hogy belevágtam a házi tészta készítésbe, alig várom, hogy megint legyen házi zsírom, mert akkor rögtön készítek egy kis mácsikot...
Bizony, már második napja házi tésztát vágok a késsel. Tegnap húsos ravioli, ma tagliatelle olasz húsgombóccal, paradicsommártással. A trükk csak az, hogy az olasz húsgolyó húsos keverékét töltöttem tegnap a ravioli két lapja közé. A dolog nagyon jól sült el, bár még van mit javítani a technikán. A darálthús, bár egy kicsit rágtam a körmöm, vajon nyers marad-e, teljesen megfőtt a tésztával. 
Legnagyobb kritikusom, az Ember, tegnap bizony annyira meg volt elégedve, hogy egy cseppet se hagyott még a paradicsom szószból sem... :-)))
Hát, így aztán nincs más hátra: Folytassa, Zsófi :-)
Kíváncsi vagyok, mi lesz a következő, amit meg fogok tanulni. Talán réteslapot nyújtani?

Megjegyzések

  1. Édesanyám visszatért ahhoz a régi szokáshoz, hogy otthon készül a levesbe való cérnametélt, kocka. Teljesen más íze van így a vasárnapi ebédnek. Nem beszélve a túrós csuszáról. Azt egyszer én is megcsináltam, de k.b. 3 órámba került, míg kellően vékony lett a tészta :)). Szóval gyakorolni kell még. :)

    Nagyon szeretem a pelmenyit, ami hasonló lehet az olasz húsos tésztákhoz(ecettel és vajjal eszik). Majd teszek fel receptet, csak legyen már vége a vizsgaidőszaknak... :)

    VálaszTörlés
  2. Amit elfelejtettem: nem tennéd fel az Eszterházy torta receptjét?(nagyon mutatós lett!! :)) A 66 torta sajnos nincs meg Lajos Maritól(nagyon jók ezek a sorozatok). Egyszer internetes recept alapján készítettem, marcipánnal a tetejére de nem lett jó. :( Mondjuk a sütőnk sem a legjobb(régi és folyamatos benne a légkeverés, ezért nehéz pl. Női szeszélyt készíteni).

    VálaszTörlés
  3. Remekül néz ki a tortád! Rétest már nyújtottam anyóssal, ha akarod, megpróbálhatjuk... :))
    Üdv.:N.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kíváncsi vagyok erre a pelmenyire, Mirjam, légyszi tedd fel minden képpen. Kérésedre felrakom majd az Eszterháy torta receptjét. :-)

    Drága Pimpa!
    Én abszolút benne vagyok!!! :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat