Karalábé krémleves zsemlegombóccal

Egyik kedves barátunktól hatalmas, gnóm "zellert" kaptunk, és ő mondta, főzzek belőle zellerkrémlevest. Emlékezvén az egyetlen zellerkrémlevesre, amelyet ettem - nagyon ízlett - és amit a Baba-mama klub komatál szolgálatán keresztül készített nekünk egyik kedves anyatársam, nekiláttam utána nézni, hogyan is készül. Amikor pedig felvágtam a "zellert", hogy felaprózzam, gyanúsan karalábé illata és állaga volt. Aztán megkóstoltam, s valóban karalábé volt. Most lehet velem együtt nagyokat nevetni. :D Mert mai napig nem tudom megmondani, miért nem tudtam sem én, sem barátunk megmondani a különbséget. Gyanítani ugyan gyanítottam valamit, de nem hittem volna, hogy vidéki származású barátaink mellényúlnak...
De úgy de úgy megkívántam a krémlevest, hogy nem párolgott el lelkesedésem, s a párolt karalábé remek zamata lengedezett a képzeletem szeme, szája és orra előtt. Nagyot nyeltem, s uccu neki, én krémlevest főztem a karalábéból.

Karalábé krémleves zsemlegombóccal (ahogy én készítettem)
1 kg zsenge karalábé hámozva, fás részeitől megszabadítva (vigyázat, 4 személyes adag lesz belőle)
vaj vagy margarin
víz
só, bors
szerecsendió
delikát
2 dl tejföl (esetleg tejszín, liszt nélkül...)
egy evőkanál liszt
nagy lyukon át reszelt sajt a tetejére
a zsemlegombóchoz:
1 zsemle vagy két szelet kenyér
tej
1 tojás
só, bors
petrezselyem
1 evőkanál zsemlemorzsa
1-2 kanál liszt

Az 1 centis hasábokra szeletelt karalábét bő vajon, sóval, borssal, delikáttal és szerecsendióval kevés (kb. decinyi) vízzel puhára párolom. Mixerrel vagy botmixerrel pürésítem és utána vízzel lazítva szitán átnyomom, hogy a kemény és szálas anyag visszamaradjon. Utóbbitól megszabadulok. A krémet felhígítom megfelelő sűrűségűre (híg tejfölsűrűség), és fölteszem forrni. Ha forr, behabarom a simára kevert tejfölös-lisztes "habarékkal" (ez anyósom szóhasználata).
A zsömlegombóchoz a zsömlét felkockázom és sütőben megpirítom, vagy a kenyeret pirítóban barnára pirítom és aztán kockázom fel. Tejben megáztatom, kinyomom, fűszerezem és a zsemlemorzsával és tojással összedolgozom és hagyom kissé állni. Utána belekeverem a lisztet, és kiskanállal a levesbe szaggatom, belefőzöm. Ha feljön a leves felszínére, kész.
Tálaláskor meghintem reszelt sajttal és tejfölt teszek még rá.
Szerintem ezt még lehetne fokozni némi pirított baconnel, vagy pörcösre sütött húsos szalonna darabokkal...
Bocsánat a kép minőségéért
Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.