Mézes krémes

Régen dolgoztam egy könyvesboltban. Volt egy takarító néni, aki ugyan nem volt túl szimpatikus tulajdonságokkal megáldva, azzal mégis, hogy kiváló házi süteményt tudott sütni. Egyszer megkínált a mézes krémesből. El sem akartam hinni, hogy ő maga sütötte, olyan jó volt. Utána felnéztem rá. A szememben nagy értéket képviselt egy olyan ember, aki ilyen finom süteményt tud sütni. Főleg azért, mert én nem tudtam.
Amióta férjnél vagyok, azóta megcsináltam egyet s mást, így nagyobb az önbizalmam. Amikor Sárosdi Virág 8 éhes száj blogjában rátaláltam a receptjére, elhatároztam, egyszer elkészítem. Ő a gyerekeknek torokbetegségre készítette. Énnekem is pont azért jutott most eszembe, mert Cicukám nagyon köhög.
Mivel a 8 éhes száj megszűnt, itt közreadom megint a receptet.

Mézes krémes

Hozzávalók:
a mézes lapokhoz
50 dkg liszt
15 dkg porcukor
1 késhegynyi szódabikarbóna
5 dkg vaj/margarin
4 evőkanál olvasztott méz
1 egész tojás felverve
5 evőkanál tej
a krémhez
20 dkg liszt
3-4 dl tej
25 dkg vaj/margarin
15 dkg porcukor

A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk. Akinek olyan kuktája van, mint nekem, annak nem sok dolga van, kivéve arra ügyelni, el ne fogyjon a tészta a kóstolgatásban. Ha kész, 4 cipót formálunk belőle, lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk, és aztán zsiradékkal bekent tepsiháton megsütjük előmelegített sütőben. Egy-egy lap nagyon hamar megvan, 4-6 perc. Ha kész, még melegen lecsúsztatjuk a tepsiről.
Miután megkeményedett, nagyon törik a lap, vigyázzunk vele.
A lisztet a tej felébe belekeverem, addig, míg csomómentes lesz, aztán fölhígítom a tej másik felével. Lassú lángon besűríjük, mint a puddingot, állandóan kevergetve. Ha csomósodik, ne kezdjetek pánikolni, később ki lehet keverni csomómentesre. Ha kész, hűlni hagyjuk.
A margarint a cukorral habosra keverjük. Ha kész, kanalanként belekeverjük a lisztes pépet is, míg homogén masszát nem kapunk.

A lapokat egyenként megkenjük, és a tetejére egy másik lapot helyezünk. A legtetejére krém kerül. Virág mandulával szórta meg, én csak egyszerűen díszítettem a villám hegyével.
Szeretettel ajánlom kóstolásra!

Megjegyzések

  1. Tényleg nagyon hasonlít kinézetre a Thailand-ra. :) Kipróbálom ezt is. :)
    Nagyon aranyos a történet a takarítónéniről. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.

Önkielégítésről keresztény lányoknak 3. - Fegyvertár a küzdelemhez