Elmaradt bejegyések - Két csuda muffin

Ha az ember élete hektikus, nem jut ideje mindenre. Olyankor sajna a prioritás szellemében kell eljárnia. Így sajna egyedül maradt szegény blogom, bejegyzés nélkül.
De azt ne higgyétek, kedves Olvasók, hogy tétlenkedtem az alatt!
Be is bizonyítom!
Rántott karfiol
Mirjam Konyhatündér blogjában olvastam a cukkini tallérról, és eszembe jutott családi kedvencünk, a rántott karfiol. Minálunk ehhez elengedhetetlen a házi tartármártás. A legjobb az, amikor a rántott hús mellett van ez is, meg esetleg egy kis cukkini vagy gomba... Egyébként az egyszerű rántott szelet mellé nagyon passzol a pestoval ízesített tejföl. Frissítő, üde ízhatás a hús mellé. Kiváló.
Kiskuktámmal, Cicukával se tétlentedtünk. Íme a kétféle muffin, amit sütöttünk:

Lekváros-tejbegrízes muffinok és Lekváros smartiesbombák

A receptek a Csodálatos muffinok c. könyvből valók.


Eperlekváros smartiesbomba

Hozzávalók 12 darabhoz:
A smartiesbomba belülről
15 dkg smarties
25 dkg finomliszt
1 csomag sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
12 teáskanál lehetőleg sűrű eperdzsem
10 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
1 tojás
0,8 dl olaj
2,5 dl natúr joghurt

Én, mint a képen is látjátok, fél adagot sütöttem belőle. Egyébként eszembe nem jutott volna, ha véletlenül a nagyszülőktől nem maradt volna ránk némi színes cukorral bevont csokipasztilla... Mivel nekem nem volt kéznél eperdzsem, én meggylekvárral készítettem. Natúr joghurt helyett pedig tejszínt raktam bele, szintén az itthon leledző készleteknek megfelelően.
A muffinsütő formákat kizsírozzuk és fagyasztóba tesszük, vagy kibéleljük muffinpapírral. Én utóbbit szoktam. Tekintve kevesebb utána a meló, és egész mutatós... Nekem megéri egy nagy adag muffinkapszlit venni 500 forintért, hogy utána ne kelljen vakarnom-sikálnom a formákat, amitől azok tönkre is mehetnek...
A sütőt 190°C-ra előmelegítjük.
A lisztet beleszitáljuk egy tálba, és elkeverjük a sütőporral, szódabikarbónával és a smarties felével. Egy másik edényben a tojást habosra keverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, az olajjal, és a natúr joghurttal (tejföllel vagy tejszínnel...). Gyors mozdulatokkal összeforgatjuk a lisztes keverékkel, de vigyázzunk arra, ha sokáig keverjük, akkor a cukorka megfesti a masszát...
A tészta felét a sütőforma mélyedéseibe töltjük. Ráteszünk 1-1 teáskanál dzsemet és feltöltjük a maradék tésztával. A tetejét megszórjuk a maradék csokipasztillákkal. A sütőben középen, 20-25 percig sütjük, 5 percig pihentetjük, majd kiszedjük. Ha kihűlt, meghinthetjük porcukorral. Én ez utóbbit mellőztem, mert szerintem ez már így is majdnem sok.
Az eredmény azonban nagyon jó, kiváló gyerekcsalogató.

A másik muffin receptjét a meggyes muffinból vettem és dolgoztam át. Ennek a muffinnak különösen finom a tésztája, emiatt érdemes külön is készíteni. Ebbe eredetileg is tejszínt kell tenni. Hogy jött, hogy tejbegrízt teszek bele? Veletek nem volt, hogy megmaradt a gyerek után az étel? Nálunk sokszor előfordul. Nos, a károk enyhítésére gndoltam úgy, megpróbálom muffinba csempészni a maradék tejbedarát. És nem lett rossz ettől a végeredmény.

Lekváros-tejbegrízes muffin


 Hozzávalók 12 darabhoz:
Lekváros-tejbegrízes keresztmetszet
30 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
4 tojás
15 dkg cukor
15 dkg margarin
0,5 dl növényi olaj
2 dl tejszín
(az eredeti receptben itt még áll muffinonként 1-2 szem kimagozott meggy)
12 teáskanál lekvár
12 teáskanál hideg tejbegríz

A muffinsütőformát olvasztott margarinnal kikenjük, a megmaradt margarint félretesszük (vagy használjuk a kapszlikat), a sütőt 175°C-ra előmelegítjük.
A tojások sárgáját és a cukrot habosra keverjük, majd hozzáadjuk az olvasztott margarint. Belekeverjük a lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát. Ezeket érdemes egy tálban előre összevegyíteni. A tojásfehérjét felverjük habnak, és óvatosan a masszába forgatjuk.
Ha az eredeti receptet készítjük, akkor csak simán belekanalazzuk a forma mélyedéseibe a tésztát és muffinonként 1-2 szem meggyet nyomunk. Az én verziómban a fele masszát töltjük a formákba, és utána az előző recepthez hasonlatosan 1-1 kanálka lekvár és 1-1 kanálka tejbegríz jön, majd a maradék tésztával szépen beborítjuk a halmokat.
Az előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük, majd néhány percig a muffinformákban hagyjuk hűlni. Tálalás előtt meg lehet szórni egy kis porcukorral.
Ennek a muffinnak az íze felülmúlhatatlan. Nálunk ez fogy el a leghamarabb. Ajánlom külön is, csak úgy magába, vagy lekvárosan is...

Jó étvágyat!
"Bon Apöti!" - ahogy mondja Julia Child a Julie & Julia című filmben, amit éppen nézek...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.

Önkielégítésről keresztény lányoknak 3. - Fegyvertár a küzdelemhez