Éljen a pirog!

Nehogy azt higgye bárki is, hogy a konyhám tele van nemzetközi étellel. Szeretek ugyan kipróbálni ezt-azt, de első számú kritikusom kedvéért alapvetően magyaros konyhát viszek, amibe belefér azonban néhány újítás. Mivel férjem ezekhez az ételekhez van hozzászokva, nem várhatom, hogy mást szeressen meg hirtelen. Ám elfogadja, ha néha kipróbálok nemzetközi ételeket is, mint amilyen az olasz konyha remekei, vagy a tempura, a tortilla. Szeretek néha kipróbálni ilyesmit is. És általában nincs rossz visszhangja.
Úgyhogy a remekül sikerült gombapaprikás és friss galuska (nokedli) után végre volt egy új megvalósítandó ötletem.
Láttam a Tv Paprikán egy új műsort, amiben egy skót nő az anyjával piték elkészítését mutatja be. Készítettek egy nagy, hal alakú pirogot, halas-rizses töltelékkel, ha jól emlékszem. Azóta a netet böngészem pirogreceptek után. És találtam is.
Hogy mi a pirog? Itt olvashatsz róla, ha nem meríti ki válaszom a kíváncsiságodat. Orosz ételkülönlegesség, ami egyfajta töltött kelt tészta. Sokban hasonlít a calzone pizzára.
No, hát nekem ez a recept tetszett meg a legjobban, Hajnal konyhájában. Így ezt készítettem el. A töltelék nem lett szabványos. Azt megvariáltam kissé a saját szám íze, meg a hűtőm tartalma szerint.
A kaliforniai paprika helyett egy anyósom által eltett pritaminpaprika pasztát használtam, aminek az íze a csemege piros aranyra hajaz, így én nem sóztam. A gomba helyett pedig a maradék gombapaprikást tettem bele. Nos ebben volt szalonna is, meg némi tavaszias hatás kedvéért paprika, paradicsom, meg egy kevéske hegyes erős. Előtte kipróbáltam a többivel passzol-e az íze, de jó lett a végeredmény. Ja, és a szójamártás helyett worchestershire szószt használtam. Az húsokhoz nagyon finom.
Ezt az egyveleget töltöttem a kelt tésztába, aminek összeállításában ismét segített az én kislányom kis kezeivel. És később rázta le a lágy masszát róla... Amitől aztán takaríthattam fel a tésztagalacsinokat mindenhonnan. :-)
Az eredmény magáért beszélt. Volt olyan jó, amilyennek elképzeltem. És ideális vendégséghez is, ha valami tartalmas uzsonnát vagy sörkorcsolyát akarunk körbekínálni.
Férjem rögtön rávetette magát, amint hazaért fáradtan a munkából. És kijelentette: ez jó, ilyet lehetne sűrűbben csinálni... :-)

A legjobb melegen, de hidegen másnap sem rossz. Férjuram megmelegítette a magáét... :D

Megjegyzések

  1. Kifejezetten pirogot még nem készítetem, gyakoribb nálunk a fánkra hasonlító hússal/gombával/krumplival töltött "poncsiki". Itthon a legjobb,de a városban(Ungvár) is több helyen árulják ezt a "gyorsételt" :))

    VálaszTörlés
  2. Ez is kiválóan hangzik! Mindig élvezem a különféle ételváltozatokat egy témára, mint esetünkben a sós-töltött kelt tészta. :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.