Változatok kenyér pudingra

Szeretek főzős műsorokat nézni. Főleg Nigella Lawson műsorait kedvelem, de vannak más TV szakácsok is, akiket szerettem a képernyőn látni. Korai időszakában nagyon kedveltem Jamie Olivert is. Akkor, amikor még nem vitte el a fene nagy hírnév a csillagos égig. Az első sorozatai egyikében volt egy kenyér puding recept, ami megragadt a fejemben az egyszerűsége miatt. Megvajazod a kenyereket, kivajazott hőálló tálba teszed, és nyakon öntöd saját készítésű vanília pudinggal. Aztán be vele a sütőbe és kb. 20 percig sütöd, amíg a teteje megpirul. Agyam ezt a receptet hosszú időn keresztül tárolta, mígnem egyszer igen jól jött.
Húsvétra finom mazsolás kalácsot szerettem volna sütni, s mivel kaptam annak idején egy Pataki tálat, hát abban sütöttem meg, hozzá való recept szerint. Csakhogy a teteje nagyon megpirult, míg a belseje nem sült át teljesen. Ízre csodás volt, ám így tudtam, nem tálalhatom fel. Kár lett volna kidobni, így megszületett a mentő ötlet. A sületlen belsejű kalácsot felszeleteltem, margarinnal megvajaztam, kivajazott jénaiba rendeztem, és vanília pudingot készítettem pudingpor segítségével. Megsütöttem, és a tetejét leheletfinom porcukorral borítottam. Mondhatom, csodás egy desszert lett belőle, egy angol akkord a franciásra sikeredett menü végén (francia hagymaleves és sajtos csirkemell rízzsel, őszibarack befőttel volt az ünnepi vendégváró ebéd).
Most újra elővettem ezt az alapelvet. Nem régen sütöttem meg ezt a szilvás sütit, és mivel melegen jól fogyott, ám családom nem túl édes szájú, csak én csipegettem, míg kissé kiszáradt az egyébként ízletes sütemény. Nagyon sajnáltam, és elhatároztam, hogy ezt is megmentem. Magamban már el is képzeltem, milyen lenne a vaniliás puding íze a fahéjas-szilvás süteménnyel, és kedvező volt a válasz: összefutott a számban a nyál.
Kóstolás után sem bántam meg a dolgot...
Íme!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.

Önkielégítésről keresztény lányoknak 3. - Fegyvertár a küzdelemhez