Csirke parmigiana

Bármíly meglepő, ezt az ételt főzős játékokból ismertem meg (Hot Dish, Cooking Academy). Ha már játszom a számítógépen, amire már egy jó ideje nincs időm, akkor is a főzős játékokat (a fentieken kívül még a Top Chef a legjobb), vagy a kiszolgálósakat, ahol valamilyen boltban készül valami finomság, szeretem a legjobban. Ezekben az is jó, hogy néha, mint a fentiek esetében, új receptekkel gazdagodik az ember.
Mi is ez a Csirke parmigiana? Mondhatnánk úgy is, pármai csirke, de amit én magyarul ezalatt találtam a neten, nem felel meg a valóságnak. Angolul azonban megtaláltam az elkészítési módját. Ha magyarul össze akarom foglalni az ételt, akkor egy paradicsomszószos rántott húsnak mondanám, tésztával tálalva. De akit ez a gondolat sokkol - mint ahogy engem is - azt megnyugtatom, fejedelmi, gyorsan és egyszerűen elkészíthető étek. Egyáltalán nem borzalmas ez az olasz ízhatás.

Hozzávalók 4 személyre:
fél kiló csirkemell filézve
2 tojás
zsemlemorzsa
(olíva) olaj
4 gerezd fokhagyma
1 liternek megfelelő mennyiségű paradicsomlé/sűrített paradicsom enyhén higítva/paradicsom konzerv (én 500g-os olasz dobozos paradicsomot szoktam használni)
bazsalikom
só, bors
kevés cukor
reszelt sajt
egy csomag spagetti (durumbúzás előnyben) vagy más olasz tésztaféle (makaróni, lingvini...)

Először elkészítjük a paradicsom szószt.
Az olajon kissé megpirítom az zúzott fokhagymát, majd ráöntöm a paradicsomot. Egy-két kiskanál cukorral megszelídítem a savasságát (egyébként ez emeli ki legjobban a paradicsom ízét, úgyhogy ne hagyjuk ki, hacsak a paradicsom szószunk nem édes eleve), sózom, borsozom, és jó sok, kb. 7 levélnek megfelelő apróra vágott szárított vagy lehetőség szerint friss bazsalikomot teszek bele. Én most a házi pestommal ízesítettem. Alacsony lángon főzzük, megvárjuk, amíg felforr, és egy kicsit kevergetve főzzük még (kb. 5 perc). Aztán levesszük a tűzről.
A csirkemellet megmossuk, letisztítjuk, nagyobb darabokra vágjuk, hogy hamarabb át lehessen sütni. A tojásokat felverjük egy tálban, ebben megforgatjuk a besózott, borssal megszórt szeleteket, majd morzsába forgatjuk. Egy serpenyőben bő, de nem túl sok olajat hevítünk, és a panírozott húsokat meg pirítjuk mindkét oldalán. Nem kell átsütni, mert még sütőbe fogjuk rakni, amit elő is melegítünk (közepes láng, gázsütő 4-5-ös fokozat). Ha a pipik megpirultak, tepsit, vagy tűzálló tálat kikenünk olajjal, az aljára merünk a szószból és elterítjük, ráhelyezzük a szeleteket, és a tetejére kanalazzuk a maradék paradicsomos szószt. Nekem kissé rakottas jellegűre sikeredett, de ez nem csorbított az ízén. A tetejére reszelt sajtot teszünk, és berakjuk a sütőbe. Ha a sajt megpirult, a húsba pedig beleszalad a hústű vagy a kés, akkor ki lehet venni (kb. 20-30 perc). A hús garantáltan szaftos marad, nem lesz száraz, ami a melle husa esetében kifejezetten áldásos.
Közben többszörös mennyiségű sós vízben kifőzzük a tésztát (férjem szerint nem árt ketté törni, úgy kellemesebb fogyasztani...). Tálaláskor egy koszorúnyi tésztára helyezünk 1-2 szelet csirkét, szószt merünk a spagettire, és ízlés szerint tehetünk még rá reszelt sajtot.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Intimitás a keresztény kapcsolatban 6. - Eszközök a tisztaság megőrzéséhez