Cicuka vacsorája, avagy a majonézes kukorica dícsérete

Lányom, Cicuka nem elveszett a konyhában. Babakora óta ott tesz-vesz mellettem, később pedig még segíteni is szeretett volna. Kevergetett először, de utána már bátrabbak voltunk. Muffint sütöttünk, majonézt készítettünk, fasírtgombócokat gyúrtunk. Mára már olyan ügyes a kicsi lány, hogy ha megkérdezem, mi kell a majonézhez, felsorolja a legfontosabb hozzávalókat. És a konyhai segítés a szófogadás megtanulásában is segített.
Már tudja, hogy ha majonézt készítünk, először ő egy kicsit elkeveri a tojássárgáját, de már adja is oda nekem, hogy az olajat én keverjem bele, aztán az ízesítőket már általában közösen tesszük bele. Van, amit ő önt és én keverem, ilyen pl. worchester szósz (mi mindig teszünk a majonézbe egy keveset, ez a cézár saláta öntetéből került át), van, amit én öntök és ő keveri, ilyen a citromlé. Miért bíbelődünk ezzel, mikor ott a bolti? Mert nincs jobb íze annál, amit otthon készítünk. Régen meg sem ettem a majonézt, mert ki nem állhattam a boltban kapható majonézes salátákat és tubusokat... Aztán Jamie Oliver és több más főzőshow rávett, hogy próbáljam meg otthon. Azóta nagyon szeretem. :-)
 A kész majonézbe tejfölt rakunk még, és már olyan ügyes és annyira megerősödött, hogy azt is bele tudja keverni, aztán jön a kukoricabontás. Konzerv kukorica majdnem mindig akad itthon. És ezt szoktunk belőle csinálni, egy jó hangulatú vacsorához. Mikor a kukoricát belekevertük a tartárba, Cicuka kapja meg a kanalat, és ő vesz ki egy adagot magának egy kis tányérba. Emellé már csak zsömlét, vagy sima kenyeret szoktunk enni.
Nem régen pedig Cézár salátát készítettem. Igaz, ebben nem tudott segíteni, épp fürdött. Ám a gyerekadaghoz ugyanannyi tojás jár, mint a felnőtthöz. Ugyanis lánykám szereti a kemény tojást. Majdnem az én tányéromat happolta el, de amikor azzal érveltem, a tojások száma minden tányéron ugyanannyi, hajlandó volt a saját tányérját venni maga elé.
Jó érzés neki főzni, de még jobb, amikor a panírozáshoz vagy más teendőkhöz akad egy kis komoly segítség! :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat