Szilvás-rácsos



Nem tudom, veled, kedves Olvasóm, volt-e már olyan, de velem gyakran megesik, hogy anyósomnál megkívánok valamit, kapok belőle, de miután hazahoztam, csak áll a hűtőben. Nos, így történt ez a finom telekről származó szilvával is. Anyósom finom szilvás gombócot készített belőle. De egy halomban még ott állt a kékeslila héjú gyümölcs. Nagyon finom, édes, gyönyörű aranyló sárga bennsejével ellenállhatatlanul hívogatott. Mikor anyósom megkérdezte, elviszem-e, bólintottam. Ám amint hazahoztam, és a hűtőbe tettem, megfeledkeztem róla. Aztán később Cicuka lányommal újabb adagot szedtek a nagyszülők és az is hazakerült. Már egy kiló szilvám volt, én meg azon drukkoltam, nehogy megromoljon. Annyira kár lett volna érte. Így aztán valami szilvás sütemény gondolata kezdett testet ölteni elmémben, miközben a gyerekeimet felváltva vittem orvoshoz valami vírus és az azt követő kiütések miatt. A No Salty-n találtam meg ezt a bizalomgerjesztő Szilvás-rácsos receptet. 
A különlegessége, hogy olyan mint egy élesztővel készített omlós tészta, amiben a zsiradékot az olaj és nem a zsír/vaj/margarin képviseli. Mivel nekem nem volt joghurtom, én tejföllel készítettem. Nagyon jó kis tésztát kaptam, és mondhatom, tornának sem volt rossz egy kiló lisztből készült késztát gyúrni. :-)
De utána már volt segítségem. Cicuka lányom már nem először segített nekem a sütésben. Nagyon élvezte azt hogy a fehér kristálycukorba belekeverte a fahéjat. Utána átgyúrhatta a tészta 1/3-adát, míg én a többit kinyújtottam, hogy a tepsibe tegyem. Előkostólta a szilvát, míg én a tésztára darát szórtam és ráfektettem a szemeket. :-) És elpusztította  a maradékot...
Miután a fahéjas cukorral behavaztuk a szilvák buksiját, kis tenyerével igyekezett rácsokat sodorni. Ha az még nem is sikerült olyan tökéletesen, azért egy kis golyót görgetett, és az került a süti közepére. Aztán még megszórtuk egy kis szeletelt mandulával. Mert szeretjük a süti tetején megpirult mandula ízét...

Még melegen kóstoltuk, de így elég szerencsétlen volt vágni. Azt hiszem, a többit inkább holnap vágom fel. Addigra a kelt tésztát megáztatja a töltelék, és nem fog ropogni. Az íze azonban hibátlan! Megéri kipróbálni! És az illatfelhő sem utolsó, amit vágás közben ereget...




Megjegyzések

  1. Szia!
    Egy kéretlen jótanács:) Próbáld ki, hogy a szilvát fordítva - vágott felülettel felfelé - teszed a tésztára. Szeletelni is könnyebb a kész sütit.
    Köszönöm, hogy ételrecepteket is megosztasz "életreceptjeid" mellett.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm, Hajni! Egyáltalán nem kéretlen a tanács, írtam a fejlécen, bizony kiigazításra szorulok dolgokban. Mindenképpen ki fogom próbálni, amit írtál! :-)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.