Rízsgombóc bundában

Itt a vasárnap, gyermekeim vírus utáni kiütésektől senyvednek, és a doki néni a nagyobbiknak azt mondta, fehérje mentes étrend javasolt. Se hús, se tojás, se tejtermékek. Cicuka kedvencei. De mit csinálunk akkor, amikor a gyerek csak azt nem eheti, amit egyébként legjobban eszik? Muszáj megkedveltetni vele azt amit még megeszik...
Egyik este vacsorára pirított mandulás rízst kapott, sült zöldségekkel, mártogatóssal.
Ma pedig a vasárnapi menühöz igazítottam neki a fehérjeszegény étrendet. Húsleves, fasírt és krumplipüré lett volna a menü, amit magunknak meg is csináltam. Csak a krumplipürébe nem tettem tejet, mint általában szoktam egyébként. A lángos receptből tanultam meg, ha a meleg, apróra vágott krumplit kézi mixerrel keverem, magas fokozaton, akkor habos-krémes állagúra lehet dolgozni. Csak egy kicsi főzőlét kell hozzáadni a kellő textúra eléréséhez, meg egy darab vajat/margarint.
Cicukának tehát húsmentes alternatívát kellett kitalálnom. Eszembe jutott anyám leleménye, a bundázott rízsgombóc. Ragacsosra főzzük a rízst, legjobb, ha nem előre főzhetőt használunk, hanem rendes főznivalót. Az nekem mindig ragacsosra sikerül. :-) Különböző párolt zöldségeket keverünk bele, pl. mexikói zöldségkeveréket. Én ma a levesben főtt répát és krumplit dolgoztam bele. Összemancsoljuk a kezünkkel, aztán golyókat formálunk belőle. Bepanírozzuk és bő olajban kisütjük.
Én részemről nem ódzkodom a bő olajban sütéstől. Bizonyos dolgokat csak így lehet elkészíteni. Tapasztaltam azt is, ha kevesebb olajban sütök, többet szív magába az étel. Inkább arra ügyelek, hogy ritkábban kelljen ehhez az elkészítési módhoz folyamodni.
És volilá! Íme a finom húspótló.


Már csak egy kis házi majonézt kell hozzá készíteni. Kihangsújozom, majonézt, amiben csak a tojás sárgája van, és nincs tejföl, mert az már tartár lenne.
Cicukának is izlett, nem csak nekem, gyerekkoromban...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elöljáróban - Párkapcsolat, szerelem, társkeresés - keresztényként

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat

Intimitás a keresztény kapcsolatban 6. - Eszközök a tisztaság megőrzéséhez