A pesto esete a póruljárt feleségekkel

Ez az első nem régi Receptajánlós blogbejegyzés. Hurrá!

Anyósom erkélyén bazsalikom nő. Ő nem igen használja, azt hitte, ki se fog hajtani, így mást ültetett bele, s láss csodát, miután az elvirágzott a második növény, a bazsalikom elkezdett növekedni és virítani. Megkérdezte, nekem kell-e. Én pedig nagy ívben bólogattam.
Eszembe jutott, hogy legjobb lenne pestot készíteni belőle. Így utána néztem a neten, milyen a receptfelhozatal, s úgy döntöttem, a pesto alla genovese az, amire én gondoltam.

Hozzávalók egy kis üveg szószhoz:
15 nagy bazsalikomlevél
(ízlés szerint egy csokor petrezselyem)
3 evőkanál fenyőmag (helyette jó a dió, a mandula is, én az utóbbival készítettem)
50 g parmezán vagy grana padano (mindkét sajttal csináltam már és a parmezánra szavazok)
fél pohár olívaolaj (kb. 1 deci vagy egy kicsit több)
2 gerezd fokhagyma

Ha van egy tuti turmix géped, mehet minden bele, és aztán start. De arra vigyázz, ha a turmix kése átmelegszik, rontja az ízanyagokat, így csak rövid ideig szabad aprítani.
Nekem csak botmixerem van, így én mindent aprítottam, a sajtot meg reszelve vettem meg, így csak rövid ideig turmixoltam. Ha kész, mehet egy légmentesen lezárható üvegbe, pici olívaolajjal a tetején. A hűtőben 1-2 hétig eláll.

Mihez használjuk?
Ízesítéshez. Pl. tejfölbe keverve egy evőkanálnyit, nagyon jó mártogatós sültkrumplihoz, vagy jó mártás rántott húshoz, szerintem hús töltelékeként sem lehet rossz. Vagy bolognai szósz ízesítésére, pizzára...stb.
Az olaszok állítólag ala natur frissen kifőtt tésztára teszik rá. Kipróbáltam. Talán túl sokat tettem belőle rá, de nekem is, férjemnek is tömény volt. Ám amint készítettem egy egyszerű darálthúsos paradicsomszószt, már egész más volt a helyzet...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.

Önkielégítésről keresztény lányoknak 3. - Fegyvertár a küzdelemhez