Küldetés: boldogabb család ^_^

Nos, nem régen, nyaralás közben akadtam rá FlyLady 30 napos programjára, az Urban Eve blogon, ahová egy másik blog kalaúzolt el.
Mondhatom, rögtön megtetszett. Ez a klassz oldal segítséget nyújt az olyan nőknek, akik - mint én is - küzdenek az otthoni rendtartással, takarítással, és időbeosztással. Az elején pl. 2 hétig csak fokozatosan rutinokat építget ki. A stílusa miatt is érdemes olvasni. Sok hasznos tipp van még benne. Nekem annyira megtetszett, hogy elhatároztam, mihelyt hazaérek a nyaralásból, el is kezdem, rögtön az első este, a mosogatófényezéssel... Nagyon szépen csillog azóta a régi, használt mosogató. :D 
Most tartok a 4. napnál. Idáig töretlen a lelkesedésem.
Néhány tapasztalat:
  • A 2 perces technika nagyon beválik. Személy szerint én olyan apróságokat csináltam meg, amiket mindig halogatok, de sokkal jobb most utána.
  • Van egy 15 perces szabály is. "15 perc alatt bármit el lehet végezni" - mondja FlyLady. Az Urban Eve blog tulaja, Farkas Lívia, pedig így fordítja: mindent el lehet viselni 15 percig. (Ez persze pszichológiailag is igaz: 15 perc az az idő, amíg koncentráltan figyelni tudunk - egy tevékenységre.) Én kipróbáltam most a 15 perces mosogatást. Hát mondhatom, valóban igaz, hogy sokat számít a koncentrált figyelem. Én is hihetetlen gyorsan végeztem! Pedig ez sokszor közel egy órás programra szétfolyik... (Hja, ha hajlamos valaki csapongani...)
  • Megszerettem a mosogató tisztítását. És megértettem, nagyanyám miért törölte mindig ki. Gyerekfejjel tök fölösleges dolognak láttam, hiszen újra vizes lesz... :P
  • Ténylegesen úgy érzem, már most több időm szabadult fel.
    Olvastam itt mégvalamit, ami a mottóm lett erre a 30 napra, s továbbra is: "a tökéletlenül végzett házimunka is áldás a család számára". Azóta komolyan veszem ezt. Mert én bizony Bikficért kezdtem neki ennek a vállalkozásnak. Bántott, hogy az én "jóvoltomból" nincs része abban a megnyugtató, rendes otthonban, amit szeretne. Erőt ad, hogy ezzel neki leszek több, és áldássá válhatok a családom számára.

    Hiába, keresztény nőknek jól jön az önnevelés. És néha nem csak lelki "fazonigazításra" van szükség. (Idézet és hasonlat a Spinédzserek c. filmből származik.) Mióta láttam a Tűzbiztost, azóta még komolyabban veszem az akarati döntésen alapuló szokások meghonosítását párunk boldogítása érdekében. Úgyhogy, kedves Olvasóm, kérlek, szoríts nekem és imádkozz értem, hogy sikerüljön. Isten fizesse meg!
    További tudósítás előferdülhet...

    Megjegyzések

    1. Példát mutatsz ezzel a bejegyzéssel is. Jó volt olvasni. :) "Derék asszonyt ki talál? Értéke a gyöngyét messze meghaladja." Péld 31.10 - fel van adva mindnyájunknak a lecke. :)

      Épp az előbb néztem bele a Tűzbiztos-ba. Biztos jó az üzenete, csak a kivitelezés gyenge. Jellegzetesen karizmatikus+amerikai+protestáns vallásos film. De a mi "Szent Rita"-filmünk sem remekelt. Nagyon ritka dolog a hiteles keresztény művészet. :(

      VálaszTörlés
    2. Nagyon szeretem azt a részt a derék asszonyról... :-) Csak lebeg a szemem előtt, mint elérhetetlen példakép. Sokszor úgy érzem, a Szűzanya is volt ilyen asszony, akiről ilyen le nem írt ódák zengenek.
      Én meg a Szent Gianna Beretta Mollás sorozatodért vagyok oda. Nagyon jó az ő életét olvasni. Aztán egy megjegyzésedből a Középkori Spanyolon rájöttem, hogy nem véletlen ám a te vonzalmad. Hivatás példakép, igaz? :D

      Ami a Tűzbiztost illeti, sajna ugyanaz érvényes rá, mint a Chapman könyvekre. Az amerikaiaknak megvan az a jó szokásuk, hogy a mélységekbe nem ásnak teljesen le. Tehát európai, ill. magyar szemmel nézve úgy érezzük, könnyű nekik, nekünk ezek a dolgok bonyolultabbak ennél. Hidd el, én is úgy érzem, a Tűzbiztos némileg hab, de ami alatta meghúzódik, az a lényeges. Persze, hogy nem mutatja be, milyen gyötrelmes ez az egész sokszor... Visszariadnánk. :-)))
      Nem véletlen, hogy a házasság halálosan komoly dolog. És hogy szentség, vagyis kegyelmi forrás. :D

      VálaszTörlés
    3. Igen, Szent Gianna nem csak a családanyai hivatásban, de az orvoslásban is példaképem. :) Milyen jó, hogy van. Apulchra hívta fel a figyelmemet rá(újra), amikor fuldokoltam egy bioetikai vitában.

      VálaszTörlés

    Megjegyzés küldése

    Népszerű bejegyzések ezen a blogon

    Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

    Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.

    Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat