Cézár saláta, ahogy én csinálom

Még egy kimaradt Recept ajánlós receptem...

Cézár saláta kemény tojással

Előre figyelmeztetek mindenkit, ez nem egy autentikus recept. Mikor egyszer megéheztem egy házilag készült Cézár salátára, kutatni kezdtem a neten, mit találok. Hát, ahány oldal, mind egy kicsit, vagy nagyon más volt. Volt egy, amit autentikusnak ítéltem meg. Miután kiolvastam az irodalmat, nekiugrottam, hogy a saját fejem után menve Cézárra fazonírozzak egy salátát...
Szerintem jó a végeredmény. Próbáld ki, és utána mondd el, szerinted milyen, Kedves Olvasóm!
Én vacsorára szoktam készíteni. Előre szólok, laktató!

Hozzávalók:
fejes saláta
2 gerezd fokhagyma préselve,
vagy két kiskanál fokhagyma granulátum
1-1,5 dl olaj (olíva, ha lehet)
1 tojás sárgája
pár csepp worchestershire szósz
bors
citromlé
reszelt sajt (kb. 10 dkg, a trappista megfelel)
kenyér (személyenként 1 szelet)

Az alaprecept szerint a fokhagymás olajba kell belekeverni a tojássárgáját. Ha így teszünk, a majonézkészítés lényege szerint már tudjuk is, hogy a tojás ki fog csapódni. Semmi krémes állaga nem lesz. Így én ezzel kezdem a váltotatást. Majonézes alapot keverek.
Előveszek egy kis fémtálat, amiben az öntetet fogom összeállítani, meg egy kézi habverőt. A tojás sárgáját egy picit elkeverem benne, aztán cseppenként (sic!) kezdem hozzáönteni az olajat. Egy percig minimum így kell ezt csinálni, különben a majonéz nem sikerül, és nem lesz krémes, hanem elfolyik, mert a kicsapódott tojás csak belevegyül az olajba. Ha már letelt az 1 perc, és a tálban a sárga massza lágy krémes állagot ölt, önthetünk már bátrabban is. Beledolgozom az egész olajat, utána a fokhagymát, sót, borsot, citromlevet (ne csak pár cseppet, hanem ízlés szerint valamivel többet, talán kb. egy evőkanálnyit, ugyanis ez helyettesíti most az ecetet), a worchestershire szószt, és jól elkeverem. Ha kész, a sajtot is beledolgozom.
A salátát jól megmosom és lecsöpögtetem, akkorára tépkedem, hogy kényelmes legyen villára szúrva enni, és az öntetbe forgatom. Hagyom egy kicsit állni, amíg a krutont elkészítem.
A kruton kétféle módon is készülhet. Az első, hogy pirítóban eléggé ropogósra pirítom a kenyérszeleteket, és aztán kockákra vágom. A másik, hogy a kenyereket felkockázom, kiolajozott tepsibe teszem, egy pici olajjal meghintem a tetejét (és ha szeretjük, szórjunk rá fokhagyma sót, vagy fokhagyma granulátumot is...) és beteszem a sütőbe pirítani. Amennyiben nem szeretnél egyik művelettel se bíbelődni, jó alternatíva a készen kapható levesgyöngy, vagy a krutonok tárháza...
Ha kész, tálra halmozzuk a salátát, megszórjuk a krutonnal, és egy pici reszelt sajttal - de ez el is maradhat.

Nos, ez az alapfelszereltségű saláta. No, de ebből néhány extrával olyan luxus salátát lehet készíteni, hogy "a saláta csak a nyulaknak való" mottójú férjeknek is összefut a nyál a szájukban, és nem is maradnak ám éhesen, miután mind a 10 ujjukat megnyalták, azt garantálom! (Itthon már bizony leteszteltem, és a teszteredmények nagyon jók! :-))) )
Íme az extrák, amiket egyenként, kombinálva, vagy mind egyszerre is felhasználhatod:

- durvára vágott dió
ha semmi mást nem is teszünk a salátára, ez akkor is sokat dob rajta
- kemény tojás
ennél már csak az jobb, ha a tojás sárgája lágy marad, és kissé a salátára ömlik...
- csirkehús kockák
személyenként egy fél vagy egész csirkemellet felkockázunk, sültcsirke fűszerkeverékben megforgatjuk, és kevés olajon megpirítjuk...
- petrezselyem
különösen, ha semlegesíteni szeretnénk a fokhagymát kissé, ezt a salátába keverjük.


Amit ne tegyünk rá, mert elveszti a Cézár saláta jellegét: a paradicsom, paprika, répa. Nem Kertész saláta készül, nem igaz? ;-)

Megjegyzések

  1. Nagyon örülök ennek a blognak! Szép lett! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Én is nagyon örülök, hogy tetszik! :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mércékről, szerelemről és szeretetről 2. - A szerelem természetrajza

Megismerkedni egy másik személyiséggel 2.

Hivatás- és méltóságtudatos öltözködés, smink 1. - Keresztény lányok, nők és a világi divat